Skip to main content

Kullanım Kılavuzu

Destek ekibine hangi bilgileri sağlamalıyım?

Sorunuzun daha hızlı işlenmesi için aşağıda listelenen adımları izlemenizi öneririz.

Destek ekibiyle iletişime geçmeden önce:
  1. Keenetic destek sitemizde ilgili bilgileri arayın.

    Bu site, en sık sorulan soruların yanıtlarını zaten içermektedir. Sorunuzun yanıtını büyük ihtimalle burada bulacaksınız ve bir uzmana sormanıza gerek kalmayacak. Yaygın kullanıcı sorularına yanıtlar toplayarak ve bunları Bilgi Bankamıza ekleyerek bilgileri günlük olarak güncelliyoruz.

  2. Cihazınızda yüklü olan KeeneticOS sürümünün güncel olup olmadığını kontrol edin. Bir güncelleme (yani daha yeni bir sürüm) mevcutsa, güncellemenizi öneririz.

    Daha fazla bilgiyi KeeneticOS çevrimiçi güncelleme ve KeeneticOS mobil uygulama üzerinden güncelleme makalelerinde bulabilirsiniz.

  3. Router'da İnternet çalışmıyorsa (örneğin, Router kasasının ön panelindeki global.png göstergesi yanmıyorsa), öncelikle İSS'nizin desteğiyle iletişime geçin. Hizmetin size sağlandığından ve doğru bağlantı parametrelerini kullandığınızdan emin olun (Router, İSS'den bir IP adresi almıyor veya ağında yetkilendirilemiyor olabilir). Bağlantınızın İSS'niz tarafından mali veya idari nedenlerle engellenmediğinden emin olun. İSS'nizin destek ekibinden, herhangi bir arıza olmadığından emin olmak için bağlantınızın teknik durumunu kontrol etmesini isteyin.

    3.1. Cihazları yeniden başlatmayı deneyin:

    • Router'ın ve ev ağınızdaki diğer cihazların gücünü kapatın;

    • ağ kablolarının ağ portlarına sıkıca bağlı olduğundan emin olun;

    • Router'ı açın, başlatılmasını bekleyin, ardından ev ağınızdaki diğer cihazları bağlayın.

    3.2. Kablolu bir IPoE bağlantısını test etmek için, kiralık hat İnternet kablosunu Router'daki ağ portu 0'dan çıkarın ve doğrudan bilgisayarınızın ağ bağdaştırıcısına bağlayın. İnternet çalışmazsa, nedenini öğrenmek için İSS desteğinizle iletişime geçin. IPoE, ağa bağlanmanın en popüler ve en kolay yoludur. Bu yöntem İnternet'e erişmek için bir kullanıcı adı/şifre gerektirmez ve genellikle İSS'den IP parametrelerinin otomatik olarak alınmasını kullanır.

    3.3. İnternet'e bağlanmak için bir 3G/4G modem kullanıyorsanız, kontrol etmek için modemi doğrudan bilgisayarın USB Portuna bağlayın. İnternet bağlantısı yoksa servis sağlayıcınızın desteğiyle iletişime geçin.

Not

Yalnızca Keenetic cihaz ile birlikte verilen güç adaptörünü kullanın. Asla başka bir adaptör kullanmayın!

Destek ekibiyle iletişime geçerken lütfen aşağıdaki bilgileri sağlayın:
  • Cihazınızın tam adını ve (15 haneden oluşan) servis kodunu belirttiğinizden emin olun. Model adı ve servis kodu, kasanın altındaki etikette bulunur. Alternatif olarak, etiketin fotoğrafını çekip bize gönderin.

  • Router'dan self-test.txt dosyasını kaydedin ve destek ekibine gönderin. Bu dosyayı kaydetmeden önce Router'ı yeniden başlatmayın. Dosyayı Router'dan nasıl kaydedeceğiniz hakkında bilgi için ‘Self-test’ sistem dosyası kaydetme ve Keenetic Uygulaması ile Self-Test Dosyasını Kaydetme bölümlerine bakın.

    Önemli

    self-test.txt dosyası hata bilgilerini ve kullanıcı ayarlarını içerir. Dosyanın içeriği, Router'ın aygıt yazılımının ve donanımının çalışmasını değerlendirmenize olanak tanır. self-test.txt dosyası herhangi bir kullanıcı şifresi içermez.

  • Lütfen sorunu ayrıntılı olarak açıklayın:

    • Sorun, kullanımın başından beri mi mevcuttu, yoksa bir süre başarılı bir şekilde çalıştıktan sonra mı ortaya çıktı?

    • Sorun ne sıklıkla ve hangi koşullar altında ortaya çıkıyor? self-test.txt dosyasını gönderirken, sorunun oluştuğu tarihi ve yaklaşık zamanı eklediğinizden emin olun.

    • Sorun ev ağınızdaki tek bir cihazda ortaya çıkıyorsa ve diğer tüm cihazlar doğru çalışıyorsa, lütfen bu ağ cihazının MAC ve/veya IP adresini bize bildirin.

    •  Fabrika ayarlarına sıfırlama ve Keenetic cihazın yeniden yapılandırılması yardımcı oluyor mu?

    • Ağınızda birden fazla Keenetic cihazınız varsa, lütfen bağlantı şemasını tanımlayın veya ağınızın IP adresleriyle bir tanımını sağlayın.

    Önemli

    Soru ne kadar ayrıntılı olursa, o kadar doğru yanıt verebiliriz!