KeenDNS sıkça sorulan sorular
Soru: Hangi Keenetic modelleri KeenDNS özelliğini destekler?
Cevap: Keenetic Router'ların tüm güncel modelleri KeenDNS özelliğini destekler.
Soru: Hangi yazılım sürümleri KeenDNS özelliğini destekler?
Cevap: KeenDNS desteği, KeeneticOS Router işletim sistemine
2,08sürümünden itibaren eklenmiştir.
Soru: Router'ı fabrika ayarlarına sıfırlarsam, önceden kaydedilmiş KeenDNS adı kalır mı?
Cevap: Evet, kalır. Bir fabrika sıfırlaması yapsanız bile KeenDNS alan adı silinmez.
Soru: KeenDNS kişisel bilgilerimi nasıl güvende ve gizli tutar?
Cevap: Dijital sertifika ve HTTPS özel anahtarı doğrudan uç nokta cihazında (Keenetic Router) saklanır. Bulut sunucusu üzerinden HTTPS aracılığıyla erişim sağlandığında, Router'a güvenli bir tünel oluşturulur. Bu, İnternet üzerinden iletilen verilerin güvenliğini ve gizliliğini sağlar. Oturum, uçtan uca şifreleme kullanılarak kurulur. Bu, diğer şeylerin yanı sıra, Router ve tarayıcı arasında HTTPS üzerinden aktarılan bilgilerin, aktarım katmanında veri aktarımı sağlayan KeenDNS bulut sunucuları tarafından erişilemez olduğu anlamına gelir. HTTP üzerinden bulut erişimi ile, Router ve KeenDNS sunucusu arasında bir KeenDNS dijital sertifika kullanılarak güvenli bir kanal oluşturulur, bu da güvenliği garanti eder ve verileri ele geçirilmeye karşı korur.
Soru: Bulut erişimi modu kullanılırken KeenDNS üzerinden FTP, RDP, RTSP ve Telnet aracılığıyla ev cihazlarına erişmek mümkün müdür?
Cevap: Hayır. KeenDNS, Keenetic web arayüzüne ve ayrıca web arayüzü olan ev ağı cihazlarına (web kamerası, ağ sürücüsü, Router, sunucu vb. olabilir) HTTP/HTTPS protokolleri aracılığıyla aşağıdaki portlar üzerinden uzaktan erişime izin verir:
HTTP:
80, 81, 280, 591, 777, 5080, 8080, 8090 ve 65080HTTPS:
443, 5083, 5443, 8083, 8443 ve 65083
Soru: Router uzun süre İnternet'te pasif kalırsa, kayıtlı Router adresi silinir mi?
Cevap: Hayır, kayıtlı KeenDNS alan adlarının kullanımında herhangi bir zaman kısıtlaması yoktur.
Soru: Bir KeenDNS alan adı kaydederken Router ne kadar süreliğine bir SSL sertifikası alır ve bunu nasıl yenilerim?
Cevap: Bir alan adı kaydederken, Keenetic Router, Sertifika Yetkilisi tarafından onaylanmış bir SSL sertifikasını otomatik olarak alır. Sertifika
90 günboyunca geçerlidir. Sertifikayı manuel olarak yenilemeye veya yeniden düzenlemeye gerek yoktur. Router bunu her üç ayda bir otomatik olarak yapar.
Soru: Router neden bir SSL sertifikasını otomatik olarak yenilemiyor/almıyor?
Cevap: Ayrıntılı cevabı 'KeenDNS hizmeti için SSL sertifikası yenileme/alma hangi durumlarda çalışmaz?' başlıklı makalede bulabilirsiniz.
Soru: Router'ımın arızalanması ve KeenDNS ad aktarım kodunu alamamam durumunda, kayıtlı KeenDNS adını kaldırıp yeni bir Keenetic Router'a aktarmanın bir yolu var mı?
Cevap: Evet, önceden atanmış KeenDNS alan adını teknik destek ekibimiz aracılığıyla sildirebilir ve ardından yeni bir Keenetic Router'a aktarabilirsiniz.
Router hizmet dışıysa, lütfen alan adını silme talebiyle teknik desteğe başvurun. Nedeni (cihazı mağazaya iade etme, servisin yenisiyle değiştirmesi, arızalanması, yanması vb.), servis kodunu (kasanın arkasındaki etikette bulunan
15 hanelikod) ve silinmesi gereken, KeenDNS hizmetinde daha önce kaydedilmiş olan tam alan adını belirtin.Ayrıca, bazı durumlarda aşağıdaki bilgilere ihtiyacımız olabilir: Router'ın bir fotoğrafı, satın alma tarihi, faturanın bir kopyası, arızalı Router servise gönderildiğindeki sipariş numarası ve son İnternet bağlantısının tarihi.
Soru: Bir nedenden ötürü Router'ımdaki web arayüzü üzerinden KeenDNS alan adını serbest bırakamıyorum, sildikten sonra bile kalıyor. Cihazdaki alan adı kaydını nasıl tamamen kaldırabilirim?
Cevap: Router'ın komut satırı arayüzüne (CLI) bağlanın ve komutları sırayla çalıştırın:
ip http ssl acme revoke <domain_name_keendns>system configuration saveÖrneğin:
ip http ssl acme revoke myname.keenetic.prosystem configuration save
Soru: Bir alan adı için manuel olarak nasıl SSL sertifikası alabilirim?
Cevap: Router'ın komut satırı arayüzüne (CLI) bağlanın ve komutları sırayla çalıştırın:
ip http ssl acme get <domain_name_keendns>system configuration saveÖrneğin:
ip http ssl acme get myname.keenetic.linksystem configuration save
Soru: 4G/3G USB modem arayüzüne uzaktan erişimi katman 4 alan adı kullanarak yapılandırdım, ancak erişim kimlik doğrulaması olmadan yapılıyor ve bu güvensiz bir durum. Parola ile kimlik doğrulamasını etkinleştirmek mümkün mü?
Cevap: Evet, bu özelliği bir Keenetic Router'da etkinleştirmek mümkündür. Ayrıntılı bilgiyi KeenDNS aracılığıyla açık Web arayüzüne sahip bir cihaza şifre korumalı uzaktan erişim talimatında bulabilirsiniz. Bundan sonra, cihaz arayüzüne eriştiğinizde, giriş yapmak için kullanıcı adı ve parola isteyen bir yetkilendirme penceresi göreceksiniz.
Bu kimlik doğrulama sadece açık web arayüzüne sahip bir ev ağı cihazı için değil, aynı zamanda kendi kimlik doğrulama sistemleriyle korunan cihazlar için de etkinleştirilebilir. Bu durumda, cihaz başına çift kimlik doğrulama kullanılır, bu da uzaktan erişim etkinleştirildiğinde güvenliği artırır.
Soru: KeenDNS hizmetini, ana sağlayıcı çalışırken alan adının Doğrudan erişim modunda çalışacağı ve yedek sağlayıcıya geçildiğinde Bulut erişimi modunun etkinleştirileceği şekilde yapılandırmak mümkün müdür?
Cevap: Evet, bu seçenek mevcuttur. Ayrıntılı bilgiyi KeenDNS içinde otomatik erişim türü seçimi makalesinde bulabilirsiniz.
Soru: Çalışma modu (IPv6) seçeneğinin amacı nedir? Ne zaman etkinleştirilmelidir?
Cevap: Bulut sunucumuzun bir IPv6 adresi üzerinde bir web proxy'si vardır ve KeenDNS alan adını kullanarak Keenetic'a istekleri yayınlayabilir. Bu seçenek, IPv6 adresleri için Bulut modunu etkinleştirir. Bu özellik, yalnızca IPv6 adreslerine sahip cihazların Keenetic'a alan adıyla ulaşmasını sağlamak için tasarlanmıştır.
*.keenetic.*kaydının arkasında, IPv4 ve IPv6 adresli bir DNS A tipi kayıt ayrılmıştır. Eğer bilgisayarınız sadece bir IPv6 adresine ve IPv6 İnternet erişimine sahipse, bulut ile iletişim kurabilir ve Keenetic'a uzaktan erişebilirsiniz. Bulut sunucusuna yapılan istek yalnızca bir IPv6 adresinden gelmelidir. Özel bir IPv6 adresiniz yoksa bu seçeneği etkinleştirmemelisiniz!
Soru: KeenDNS alan adı üzerinden kamera web arayüzüne erişim çalışırken, güvenlik kamerasından gelen video akışı (görüntü) neden görüntülenmiyor?
Cevap: Özel bir IP adresi ve Bulut erişimi modunda KeenDNS hizmeti kullanılırken, işlem web proxy üzerinden yapılır ve ağ cihazlarının web arayüzüne uzaktan erişim yalnızca HTTP/HTTPS protokolü ile mümkündür.
Eğer kamera/VCR videoyu HTTP/HTTPS protokolü üzerinden iletiyorsa, bu durumda video aktarımı (görüntü gösterimi) KeenDNS üzerinden çalışacaktır. Fakat kamera/kayıt cihazı video akışı için başka protokoller (örneğin, RTSP — Gerçek Zamanlı Akış Protokolü ya da RTP — Gerçek Zamanlı Aktarım Protokolü) kullanıyorsa veya arayüz, kameralardan gelen görüntüleri izlemeyi desteklemek için özel bir eklenti kurulmasını gerektiriyorsa, bu durumda KeenDNS üzerinden video aktarımı çalışmaz. Böyle bir durumda, kameraya/VCR'ye erişmek için Router'da genel (public) bir IP adresi kullanmalı ve KeenDNS hizmetinde Doğrudan erişim modunu kullanmalı ya da kameraya/VCR'ye uzaktan erişim için bir VPN bağlantısı kullanmalısınız. Daha fazla bilgi için Bir Keenetic Cihazına Bağlı IP Kameraya İnternet Erişimi makalesine bakın.
Soru: Keenetic Router'ınızın USB portuna doğrudan bağlı bir 4G/3G USB modemin web arayüzüne uzaktan erişim kurmak mümkün müdür?
Cevap: Evet, böyle bir ayarın talimatları ve bir örneği USB Modemin Web Arayüzüne KeenDNS Hizmeti Üzerinden Erişim makalesinde gösterilmektedir.
Aynı şekilde, İnternet'e bağlandığınız ve arkasında Keenetic Router'ın kurulu olduğu GPON modem/Router'ın web arayüzüne uzaktan erişim ayarlayabilirsiniz.