Skip to main content

Kullanım Kılavuzu

Cihazınızın arızalı olduğundan şüpheleniyorsanız ne yapmalısınız?

Keenetic cihazınızda bir arıza tespit ederseniz lütfen teknik destek servisimizle iletişime geçin.

İpucu

Garanti süresi, cihazın ilk kullanım tarihinden itibaren 3 yıldır.

Garanti bitiş tarihini, Keenetic Hesabınızdaki ‘Kayıtlı cihazlar’ bölümünden kontrol edebilirsiniz. Daha fazla bilgi için Garanti ve destek süreleri makalesine bakın.

Destek ile iletişime geçmeden önce, cihazınızı çalışır duruma getirmek için aşağıdaki adımları denemenizi öneririz:

İlk olarak Sıfırlama Düğmesini kullanarak cihazınızı fabrika ayarlarına donanımsal olarak sıfırlayın.

reset1-en.png

Donanımsal sıfırlama yardımcı olmazsa cihazın yerleşik işletim sistemini Keenetic Recovery adlı özel bir yardımcı programla geri yüklemeyi deneyin.

Yukarıdaki adımlar sorunu çözmezse bir donanım arızası olabilir. Bu durumda lütfen servis merkezimizle iletişime geçin.

Cihaz açılmıyorsa güç adaptörünün düzgün çalıştığından emin olun.

Önemli

Yalnızca cihazla birlikte gelen güç adaptörünü kullanın. Adaptörü, etiketinde belirtilen voltaja uygun, çalışan bir elektrik prizine takın. Standart olmayan bir adaptör kullanıldığında doğru çalışması garanti edilmez.

Standart güç kaynakları hakkında bilgi için Güç adaptörleri özellikleri makalesine bakın.

Cihaz açılırsa ona bir ev ağı istemcisi bağlamayı ve ardından web arayüzüne erişmeyi deneyin. Kablosuz istemci herhangi bir nedenle bağlanamazsa bir Ethernet kablosuyla kablolu bir istemci (bilgisayar veya dizüstü bilgisayar) bağlamayı deneyin.

Cihazın İşletim Sistemini en son sürüme güncelleyin.

Aşağıda, cihazda bir donanım arızası olduğunu gösterebilecek bazı durumlar verilmiştir:

1. Cihaz açıldığında kasadaki göstergelerin (LED'lerin) hiçbiri yanmıyor

Varsayılan ayarlara (fabrika ayarlarına) sahip çalışan bir cihaz açıldıktan sonra en az iki göstergenin yanması gerekir: Durum LED'i ve Wi-Fi LED'i. Bu olmazsa olası neden, güç adaptörünün arızalı olması veya cihazın donanım arızasıdır. Cihazla birlikte gelen güç adaptörünü kullandığınızı, çalışan bir elektrik prizine bağlı olduğunu ve güç kablosunun cihazdaki ‘Güç’ konektörüne sıkıca bağlı olduğunu kontrol edin.

2. Cihaz açıldıktan sonra Durum LED'i dışındaki tüm göstergeler döngüsel olarak yanıp sönmeye başlıyor

Olası neden, güç adaptörünün arızalı olması veya cihazda bir donanım arızası olmasıdır.

3. Cihaz açıldıktan iki dakika sonra Durum LED'i yanıp sönmeye devam ediyor

reset2-en.png

Olası neden: İşletim Sistemi arızası veya cihazın donanım arızası.

4. Çalışma sırasında yalnızca Durum LED'i yanıyor; diğer göstergeler yanmıyor.

Olası neden: Cihazın donanım arızası.

5. Çalışma sırasında Wi-Fi LED'i yanmıyor ve cihazın web arayüzündeki erişim noktasının durumu ‘Bir donanım düğmesiyle kapatıldı' şeklinde (bu durumda Wi-Fi, Wi-Fi Düğmesi ile açılamıyor)

wifi-led.png
wifi-radio-disabled-en.png

Kablosuz erişim noktası varsayılan olarak etkindir. Kablosuz ağ göstergesi wlan-led.png, Wi-Fi ağı etkinken yanmalı ve veri aktarılırken yanıp sönmelidir. Bu olmazsa olası neden cihazın donanım arızasıdır (özellikle kablosuz modülün arızalanması).

6. Cihaz çalışırken bir Ethernet ağ kablosu bağlandığında ev ağı (LAN) konektöründeki LED'lerin hiçbiri yanmıyor

Bazı Router ve erişim noktası modelleri bu LED'lerle donatılmıştır. Bağlantı noktasının üzerindeki gösterge, bir istemciyle bağlantı kurulduğunda yanmalı ve veri aktarılırken yanıp sönmelidir.

lan-led-01.png
lan-led-02.png

Olası neden, cihazın donanım arızasıdır (özellikle dahili ağ anahtarının arızalanması).

7. Cihaz, USB bağlantı noktasına bağlı bir sürücüyü, modemi veya yazıcıyı algılamıyor

Standart bir USB flash sürücü veya uyumluluk listemizdeki herhangi bir 5G/4G/3G USB modemi bağlayarak cihazın USB bağlantı noktasını kontrol edin. Bağlantı noktası düzgün çalışıyorsa bağlı flash sürücü, ana sayfadaki web arayüzünde, USB sürücüler ve yazıcılar bölümünde görünmelidir. Bağlanan cihaz USB bağlantı noktasında başlatılamıyorsa USB bağlantı noktasında bir donanım arızası olabileceğinden destekle veya yetkili bir servis merkeziyle iletişime geçin.