Teknik Destek İçin Router'a Uzaktan Erişim Nasıl Sağlanır?
Teknik destek servisiyle iletişime geçtiğinizde, Router ayarlarınıza uzaktan erişim gerekebilir.
Router'a İnternet üzerinden uzaktan erişim, harici bir genel WAN IP adresi (İnternet servis sağlayıcısı [İSS] tarafından sağlanır) veya Router'ın alan adı aracılığıyla mümkündür.
Önemli
Router'a uzaktan bağlantı yalnızca cihazınız İnternet'e bağlıysa mümkündür.
Router'a uzaktan erişim sağlamak için support adında bir kullanıcı hesabı ve kendi şifresini ekleyin. Bu işlem, web arayüzünde bulunan Cihaz Kullanıcı Yönetimi sayfasından yapılabilir. Bazı durumlarda teknik destek personelinin yönetici hesabının (admin) şifresine ihtiyacı olabilir. Daha sonra, herhangi bir hesabın şifresini kendiniz değiştirebilirsiniz.

Router'ın Harici WAN IP Adresi veya Alan Adı Aracılığıyla Erişim
İSS tarafından İnternet erişimi için sağlanan Router'ın harici adresi genel (global) veya özel (internal) olabilir. Lütfen Genel IP ve Özel IP adresi arasındaki fark nedir? CGNAT makalesine bakın. Bu makalede özel IP adresi aralıkları listelenmektedir. Router'ınız İnternet'e erişmek için belirtilen aralıktan bir adres kullanıyorsa özel bir IP adresi kullanıyor demektir.
İSS'niz tarafından sağlanan IP adresini Router'ın web arayüzünde bulabilirsiniz. Bu adres, Sistem Paneli sayfasında görüntülenir.

Sağlayıcınız Router'ınıza bir genel IP adresi atarsa bu adres statik veya dinamik (Router her kapatılıp açıldığında veya yeniden başlatıldığında değişir) olabilir.
Statik bir genel IP kullanırken bu adresi destek servisine sağlamanız gerekir.
Dinamik bir IP adresi kullanırken KeenDNS uzaktan erişim hizmetimizin alan adını veya üçüncü taraf bir dinamik DNS hizmetini kullanmanızı öneririz. Bu durumda lütfen destek servisine Router'ınızın alan adını sağlayın.
Sağlayıcınız Router'ınıza özel bir IP adresi atarsa KeenDNS hizmetimizi (Bulut modunda) kullanarak İnternet'ten web arayüzüne erişebilirsiniz. Bu durumda, lütfen destek ekibimize Router'ınızın alan adını sağlayın. Bu, Panel üzerindeki İnternet bölümünde belirtilecektir.
Destek temsilcisi tanılamayı bitirdiğinde sizi bilgilendirecektir. Oluşturduğunuz ek hesabı silmenizi öneririz. Yönetici (admin) hesabının şifresini verdiyseniz şifreyi mutlaka değiştirin.