Skip to main content

Kullanım Kılavuzu

Telefon hattı ayarlama

'Telefon hattı ayarları' sayfasında, IP telefon servis sağlayıcınız tarafından sağlanan bağlantı ayarlarını belirtin:

set-phone-lines-1-en.png
SIP hesabı bölümü

SIP kaydını etkinleştir — Çoğu IP telefon operatörüne bağlanmak için SIP kaydı etkinleştirilmelidir. Hattı, IP adresine göre kimlik doğrulama ile kayıt olmadan bir operatöre bağlanacak şekilde yapılandırmak istiyorsanız SIP kaydını devre dışı bırakın. Ayrıca, kaydı devre dışı bırakmak, bir IP telefon sağlayıcısı kullanmadan (bundan sonra "p2p aramaları" olarak anılacaktır) iki Keenetic cihaz arasında doğrudan arama yapmanıza olanak tanır.

Sağlayıcı — Bu sağlayıcıya bağlanmak üzere bir hattı otomatik olarak yapılandırmak için listeden bir IP telefon operatörü seçin. İSS'niz listede yoksa 'Diğer' seçeneğini belirleyin ve telefon hattını manuel olarak yapılandırın. Listeye bir sağlayıcı eklenmesini talep etmek için Keenetic teknik desteği ile iletişime geçebilirsiniz.

Hat adı — Hattın adı herhangi bir şey olabilir. Gelen ve giden harici aramalar için oluşturulan sistem arama kaydı ve mesaj kaydı girişlerinde görünür.

Varsayılan olarak, bir operatör seçildiğinde otomatik olarak yapılandırılan bazı ayarlar gizlidir. Ayarları manuel olarak yapılandırmak isterseniz 'Ayarları göster' seçeneğine tıklayın.

SIP kayıt sunucusu — SIP kayıt sunucusunun IP adresi veya domain adı. Sunucu standart dışı bir bağlantı noktası ( 5060 dışında) kullanıyorsa, bunu sağda iki nokta üst üste ile ayırarak belirtin. SIP kaydı devre dışı bırakıldığında bu alan görüntülenmez.

Kayıt zaman aşımı — IP telefon operatörünün sunucusundaki SIP kaydının geçerlilik süresi. Bu sürenin sonunda kaydın yenilenmesi gerekir. Sunucu, kayıt işlemi sırasında bu parametreyi değiştirebilir. Gelen aramaları almak için kayıt gereklidir. SIP kaydı devre dışı bırakıldığında bu alan görüntülenmez.

SIP proxy — SIP sinyal mesajlarının yönlendirilmesi gereken IP telefon operatörünün proxy sunucusu. Sunucu standart dışı bir bağlantı noktası ( 5060 dışında) kullanıyorsa, bunu sağda iki nokta üst üste ile belirtin. P2p aramaları için burada diğer Keenetic cihazının IP adresini ve bağlantı noktasını belirtmeniz gerekir.

SIP domain — kullanıcının kayıtlı olduğu SIP domaininin adıdır ('@' simgesinden sonra SIP URI'nin sağ tarafı). p2p aramalarını yapılandırırken, her iki Keenetic cihazında da aynı domain (herhangi bir domain) yapılandırılmalıdır.

SIP taşıma — SIP sinyal mesajlarını iletmek için kullanılan taşıma protokolü (kısaca: taşıma). IP telefon operatörünüzün desteklediği taşıma protokolünü seçin:

  • UDP/UDP6 – en sık kullanılan taşıma protokolüdür. Çoğu SIP IP telefon sunucusu ve abone cihazları tarafından desteklenir;

  • TCP/TCP6UDP taşıma protokolü tarafından taşınamayan uzun mesajlar da dahil olmak üzere mesajların teslimatını garanti eder;

  • TLS/TLS6 – operatörün sunucusuyla SIP sinyal mesajlarının güvenli bir şekilde alışverişini sağlar. Kimlik bilgilerinin ve SIP sinyal mesajlarında iletilen diğer önemli bilgilerin çalınmasını önlemeye yardımcı olur.

UDP, TCP ve TLS taşıma protokolleri, veri aktarımı için IPv4 ağ katmanı protokolünü kullanır. Bir IP telefon operatörünün sunucusuyla iletişim kurmak için IPv4 kullanırken bu taşıma protokollerini seçmelisiniz.

UDP6, TCP6 ve TLS6, veri aktarımı için IPv6 ağ katmanı protokolünü kullanan UDP, TCP ve TLS taşıma protokolleridir. Bir IP telefon operatörünün sunucusuyla IPv6 kullanarak iletişim kurmak için bu özel taşıma protokollerini seçmelisiniz.

Not

Bir IP telefon operatörünün sunucusuyla iletişim yalnızca belirli bir IP protokolü sürümü (4 veya 6) üzerinden mümkün olduğunda, sistem seçilen taşıma protokolünden bağımsız olarak otomatik olarak o sürümü kullanır. Başka bir deyişle, iletişim yalnızca IPv4 üzerinden mümkünse, hat ayarı UDP6'yı belirtse bile UDP taşıma protokolü IPv4'ü kullanacaktır.

SIP güvenlik modu — bu ayar yalnızca TLS taşıma protokolü seçildiğinde kullanılabilir. TLS kullanırken güvenlik türünü seçin:

  • SIP-TLS — SIP URI şeması kullanılır. Bu, Keenetic cihazınız ile IP telefon sağlayıcınızın proxy sunucusu arasında SIP sinyali göndermek için yalnızca TLS taşıma protokolünü kullanır;

  • SIPS — SIPS URI şeması kullanılır. Siz ve konuştuğunuz uzak abone arasında SIP sinyalini göndermek için güvenli taşıma protokollerinin kullanılmasını sağlamak üzere tasarlanmıştır.

Ses iletim protokolü:

  • RTP — ses verilerini yalnızca RTP protokolünü kullanarak iletmek için;

  • RTP veya SRTP — giden aramalarda, ses verisi alışverişini güvence altına almak için SRTP protokolünü kullanmayı teklif edin. Gelen aramalar için arayan tarafın sunduğu protokolü (RTP veya SRTP) kullanın;

  • SRTP — yalnızca güvenli SRTP protokolünü kullanın. Arayan taraf güvenli olmayan RTP kullanmayı teklif ederse gelen aramaları reddedin.

DTMF sinyal iletim yöntemi — Kurulmuş bir telefon bağlantısı sırasında, bazen arayanın dahili numarasını, sesli posta kontrol kodlarını vb. ek olarak çevirmek gerekir. Tuş takımı düğmelerine basıldığında, ilgili DTMF sinyalleri (0, 1...9, # ve *) üç yöntemden biri kullanılarak VoIP bağlantısı üzerinden karşı tarafa iletilir:

  • RFC2833 — RTP protokol mesajları ile iletim;

  • SIP Info — SIP INFO isteği iletimi;

  • Inband — sesle birlikte medya akışında iletim.

IP telefon operatörünüzün desteklediği DTMF iletim yöntemini seçin.

Görünen ad — Giden bir arama yapıldığında aranan tarafın telefonunda görüntülenen addır.

SIP Kullanıcı Kimliği — SIP Kullanıcı Kimliği ('@' simgesinden önceki SIP URI'nin sol tarafı).

SIP Kimlik Doğrulama Kimliği — IP telefon operatörünün sunucularında kimlik doğrulaması yapılırken kullanılan addır. SIP kaydı devre dışı bırakıldığında bu alan görüntülenmez.

Parola — IP telefon operatörünün sunucularında kimlik doğrulaması yapılırken kullanılan paroladır. SIP kaydı devre dışı bırakıldığında bu alan görüntülenmez.

NAT geçişi bölümü

STUN kullan — bu seçenek, Keenetic cihazı bir NAT Router üzerinden IP telefon operatörünün genel SIP sunucusuna bağlandığında ve WAN arayüzünde yerel bir IP adresine sahip olduğunda kullanılmalıdır. STUN sunucusundan Keenetic Telefon İstasyonu'nun yerel SIP ve RTP bağlantı noktalarıyla ilişkili harici IP adresini ve NAT UDP bağlantı noktalarını almanızı sağlar. Alınan veriler, SIP sinyal mesajlarının Via, Contact, Connection Address ve Media Port başlıklarına yerleştirilir. STUN teknolojisinin simetrik tip NAT ile çalışmadığı unutulmamalıdır.

SIP sunucusundan genel IP adresini al — bu seçenekle, Keenetic Telefon İstasyonu, SIP kayıt sunucusundan IP adresini (veya NAT IP adresini) alır ve Via, Contact ve SIP/SDP başlıklarındaki ilgili alanların üzerine yazar. Bu, iki yönlü duyulabilirliği ve SIP sinyal mesajlarının başarılı bir şekilde alışverişini sağlar. Sunucuyla iletişim kurmak için VPN tüneli gibi ikincil bir kanal kullanıldığında veya Keenetic Router ile STUN teknolojisinin çalışmadığı genel IP telefon sunucusu arasında simetrik bir NAT bulunduğunda bu seçeneği etkinleştirin.

Keep-Alive aralığıKeenetic, NAT üzerinden sunucuya açık bir bağlantı sağlamak için belirli aralıklarla SIP proxy sinyal portuna periyodik olarak Keep-Alive mesajları gönderir.

Bu, sunucudan gelen aramaların alınmasını sağlamak için gereklidir.

Ses kodekleri bölümü

Keenetic Linear adaptör ile kullanıldığında, Keenetic Telefon İstasyonu aşağıdaki kodekleri destekler:

  • G.711u

  • G.711a

Kodek önceliği, listedeki konumuna karşılık gelir; yani en üst konumdaki kodek en yüksek önceliğe sahiptir. Giden aramalar için kodek öncelikleri dikkate alınır. Aranan taraf, desteklediği en yüksek önceliğe sahip kodeği seçer. Satırı istenen konuma sürükleyerek kodek önceliğini değiştirebilirsiniz. Sürükleyip bırakmak için her satırın başında bulunan özel işaretleyiciyi kullanın.

Kodekler açılabilir ve kapatılabilir. Kapatılan kodekler sesli iletişim için kullanılmaz.

Arama kuralları ve hat öncelikleri bölümü

Hat önceliği — telefon hattı öncelik numarası. Sayı ne kadar yüksekse, öncelik de o kadar yüksek olur. Giden bir arama için hat seçilirken öncelikler dikkate alınır. Telefon santrali, bu telefon için izin verilen ve uygun arama kurallarına sahip olanlar arasından en yüksek önceliğe sahip hattı seçer.

Hat seçme kodu#0...#9 hat seçme kodu, giden bir arama için istediğiniz hattı seçmenizi sağlar. Bir hat seçmek için kodunu, ardından abonenin numarasını çevirmeniz gerekir. Bir hattı kodla seçtiğinizde, arama kuralları göz ardı edilir ve o hattın arama kurallarına uymayan bir numarayı arayabilirsiniz. Yalnızca telefon için izin verilen hatlar kodla aranabilir. Kod kullanarak hat seçimini yasaklamak için, kodların açılır listesinden 'yok''u seçin.

Arama kuralı — arama kuralı, bu hat üzerinden giden aramalara izin verilen numaraları tanımlar. Bir arama kuralının olmaması durumunda, herhangi bir numaranın aranmasına izin verilir.

Giden bir arama geldiğinde, Telefon İstasyonu, aranan numaranın karşılık geldiği arama kurallarına sahip olanlar arasından en yüksek önceliğe sahip hattı seçer. Numara arama kurallarıyla eşleşmezse, arama kuralları olmayan en yüksek önceliğe sahip hat seçilir. Arama kuralları olmayan bir hat, her zaman arama kuralları olan herhangi bir hattan daha düşük bir önceliğe sahiptir. Bir arama için yalnızca bu port üzerinden giden aramalara izin verilen bir hat seçilebilir.

Arama kuralı sözdizimi:

  • 01234567890*#+ABCD — arama kuralları tarafından izin verilen karakterler;

  • T — numaranın sonraki basamağını bekler;

  • x0 ile 9 arasındaki herhangi bir rakam;

  • [146] — köşeli parantez içindeki rakamlardan herhangi biri (1, 4 veya 6);

  • [1-6] — köşeli parantez içinde belirtilen aralıktaki rakamlardan herhangi biri (1,2,3,4,5 veya 6);

  • (8>+7) — değiştirme/yerine koyma/silme. '>' karakterinin solunda, '>' karakterinin sağındaki diziyle değiştirilecek bir rakam dizisi bulunur. Yalnızca soldaki dizi belirtilirse, aranan numaradan silinir. Yalnızca sağdaki dizi belirtilirse, eklenecektir. İfade parantez içine alınmalıdır.

  • 2. — noktanın solundaki rakam herhangi bir sayıda tekrarlanır.

'|' karakteri bir dizedeki iki veya daha fazla kuralı ayırır.

Arama kuralları örnekleri:

  • +749[589]xxxxxxxx — '+7495', '+7498' veya '+7499' ön ekine sahip yedi haneli herhangi bir sayı.

  • 8[49]xxxxxxxxxx — ilk basamağı '8' ve ikinci basamağı '4' veya '9' olan 11 haneli herhangi bir sayı.

  • 10xx — ilk rakamları '10' olan herhangi bir dört basamaklı sayı.

  • *xx# — ilk karakteri '*' olan, ardından herhangi iki rakam ve '#' karakteri gelen dört karakterlik bir dizi.

  • [1-79]xxxxxx — ilk basamağı 8 dışında herhangi bir rakam olan yedi basamaklı herhangi bir sayı;

  • x.0'dan 9'a kadar olan rakamlardan oluşan herhangi bir sayı.

  • 0T|00T|0000, 00 veya 000 sayıları. 'T' sembolü, 0 ve 00 çevrildikten sonra çevirmenin devam etmesini beklemek için kullanılır. Konuşma modunda numara çevirmek istediğinizde kullanılmalıdır (arama düğmesine basın, ardından numarayı çevirin).

  • (8>+7)x. — herhangi bir sayıda, ilk basamak olan 8, +7 ile değiştirilecektir.

  • (*2>84951234567)*2'yi çevirmek, 84951234567'ye bir arama gönderir. Bu şekilde hızlı aramayı ayarlayabilirsiniz.

  • 8[49]xxxxxxxxxx||10xx|*xx# — yukarıda tartışılan üç kural '|' ile ayrılmış tek bir satırda yazılmıştır. Telefon İstasyonu bu kuralları tek tek, soldan sağa doğru kontrol eder.

Gelen aramalar için ön ek değiştirme kuralı — bir arama geldiğinde telefon ekranında görünen arayan numarasındaki tek tek rakamları veya rakam gruplarını değiştirmenize veya silmenize olanak tanır. Değiştirme için '>' sembolü kullanılır. '>' sembolünün solunda, bu sembolün sağındaki diziyle değiştirilecek bir rakam dizisi olmalıdır. Değiştirme ifadesi parantez içine alınmalıdır. Bir ön ek değiştirme kuralında birden fazla değiştirme ifadesi olabilir. Aksi takdirde, ön ek değiştirme kuralı, yukarıda tartışılan ilgili ayar kuralı ile aynı sözdizimine sahiptir.

Bir ön ek değiştirme kuralı örneği:

  • (8>)49(5>9)x.8495 rakamlarıyla başlayan numaralarda 8 rakamı silinir, 5 rakamı 9 olarak değiştirilir ve numaranın geri kalanı değiştirilmeden bırakılır. Ortaya çıkan numara telefon ekranında gösterilir.

Not

Ön ek değiştirme kuralı ne için kullanılır?

Bazı durumlarda, gelen aramalarda arayan numaraları IP telefon operatörünün arama kurallarıyla uyumlu olmayan bir formattadır. Bu, arayanı ekranda gösterilen numaradan geri aramayı imkansız hale getirir. Örneğin: gelen bir arama sırasında, telefon ekranında +491761234567 görüntülenir, ancak verilen aboneyi geri aramak için 01761234567'yi çevirmeniz gerekir.

Bu durumda, (+49>0)x. ön ek değiştirme kuralı, arayanın numarasındaki +49'u 0 ile değiştirebilir. Bu kural ile gelen bir arama olduğunda telefon ekranında 01761234567 numarası görünür ve operatörün arama kuralları ile uyumludur.

Gelen arama yönlendirme — bu işlev, gelen aramaları belirli koşullar altında belirli numaralara yönlendirmenize olanak tanır.

Gerekli yönlendirme koşuluna karşılık gelen seçeneği etkinleştirin; sağ tarafta, gelen aramaları yönlendirmek istediğiniz telefon numarasını belirtin.

Arama yönlendirme koşulları:

  • Koşulsuz — arama yönlendirme her zaman gerçekleştirilir. Koşulsuz yönlendirme seçildiğinde, diğer yönlendirme türleri çalışmaz. Bir arama koşulsuz olarak yönlendirildiğinde, telefonlara bir arama gelmez. Yönlendirilen aramalarla ilgili bilgiler arama geçmişine ve sistem günlüğüne kaydedilir;

  • Meşgul — bu hattan gelen aramalara izin verdiğiniz ahizeler bir aramada meşgul olduğunda aramalar yönlendirilir;

  • Cevap yok — gelen bir arama zaman aralığı içinde cevaplanmazsa arama yönlendirme gerçekleştirilir. Bu aralık (saniye cinsinden) arama yönlendirme numarasının sağındaki uygun alanda belirtilmelidir.

Not

Keenetic Telefon İstasyonu, bir arama sırasında ikinci bir arama almanıza olanak tanır. Bu, gelen bir aramayı almasına izin verilen ahizelerin her birinin zaten iki aramaya dahil olduğu durumlarda meşgul koşulunun karşılandığı anlamına gelir. Bu, aramalardan birinin beklemeye alınması durumunda mümkündür.

Bir arama yönlendirildiğinde, Keenetic Telefon İstasyonu arayan tarafa SIP URI ve yönlendirme numarası ile özel bir SIP mesajı gönderir. Abonenin bu numaraya bağlanmasıyla ilgili tüm diğer eylemler, abonenin ekipmanı ve/veya IP telefon operatörünün sunucusu tarafından gerçekleştirilir.

Rahatsız etmeyin (DND) — gelen aramalar tarafından rahatsız edilmek istemiyorsanız bu seçeneği etkinleştirin. DND etkinleştirildiğinde, telefonlara arama gelmez, arayanlara meşgul olduğunuz bildirilir ve cevapsız aramalarla ilgili bilgiler arama geçmişine ve sistem günlüğüne kaydedilir.

Hattı sil — hattı silmek istiyorsanız bu düğmeye basın. Onayladıktan sonra hat kalıcı olarak silinecek ve artık bu operatörün IP telefon hizmetini kullanamayacaksınız.